Pages


Thursday, September 10, 2009

JENIS2 BLUSHER or pemerah pipi

salam semua sini aku nak kongsi jenis2 BLUSHER, penah gk jumpe somebody(tp aku xkenal laa) alamak blusher die pakai agak over (maksud OVER yang aku tengok nampak pipi merah setompok kat pipi nampak merah menyala...) erm myb die rase ok tp bukan aku sorang terkezut, ade fews person yg tgk pon tgk xkelip mata & dok gelak2.. adey.... cian plak aku nengok nak p ckp kang aku kene plak sembur...heh xpe ape pon manusia xsempurna, sometimes aku pon takut gk nak pakai blusher over2 kang takut jadi mcm tuh.... seriau heh... ok untuk itu aku nak share lejenis2 blusher yang aku tau... korang, klo nak pakai blusher tuh better korang start dari sebelum telinga, bukan dari pipi, bukan ape klo korang dok apply dari pipi kang jadi setompok kat pipi korang merah menyala cam story aku kt atas td, kang korang gk yg susah.... so start dari sebelum telinga yer...

JENIS2 BLUSHER/PEMERAH PIPI

Cream
Usually works better on dry to normal skin. sape2 kulit kering bley le try, aku xlayak coz muke aku oily tahap maxima kang jerawat suke le parking kat muka aku..

Powder
Good for all skin types tapi lebih sesuai utk OILY SKIN, ni le aku dok slalo guna, bagi aku MAC nye brand aku paling suke, aku pakai lite2 je klo mekap siang... xde problem tahan lama, ok setakat ni...

Shimmer
Great for adding a sparkle and glow to your face.aku suke gk yg ni effect shimering yg ku suke, tp aku pakai klo g function yg mlm aje, yg siang aku xpakai kang OVER plak...

Gel
Usually works best on oily to normal skin. ni aku xpenah try lg... sape2 yg dah try bagi le pendapat korang aku nak review kat sini...

Bronzer
Used for faking or enhancing the tanned look of your skin. jgn pakai banyak kang nampak sgt palsu muke korang...

0 comments:

Post a Comment

Bakat Makeup © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates